• 08 527 770 70
  • 1-2 dagar leverans för 49 kr
  • 100% diskret & säker
  • Fri frakt över 999:-
UtmärktMshop hos Trustpilot
mshop.se

Köpvillkor

Hur det funkar

1. Företags-
information


NAE Group Sweden AB
Box 4107, 131 04 Nacka
E-post: order@mshop.se
Telefon: 08-527 770 70

2. Priser


Priserna på Mshop.se är angivna i svenska kronor (SEK) och inkluderar moms. I varukorgen ser du det totala beloppet inklusive frakt.

3. betalning


Vi erbjuder fyra olika betalsätt, så att du ska kunna hitta något du är bekväm med! Vi samarbetar alltid med stora och pålitliga aktörer så att du ska vara så trygg som möjligt när du betalar något hos oss.

3.1 De olika betalsätten

• Kortbetalning. Du betalar enkelt och säkert direkt via Mshop.se.
• Faktura via Klarna. Betala om 20 dagar.
• Delbetalning via Klarna. Betala i din egen takt.
• Postförskott

Läs allt om betalning här >


3.2 Kortbetalning

dibs

Du kan välja att betala din order snabbt och säkert med kortbetalning. Vi accepterar Visa, Mastercard och Eurocard.

När du väljer att betala med kort kommer du till en säker sida hos DIBS där du uppger dina kortuppgifter. DIBS är störst i norden på kreditkortshantering - och dina uppgifter är givetvis helt skyddade!

Den vanliga kortavgiften som ofta tillkommer vid kortköp över Internet står vi för - så slipper du extra kostnader.

3.3 Faktura via Klarna

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du har fått din beställning.

• Få alltid din beställning innan du betalar
• Betalningstid - alltid minst 20 dagar
• Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
• Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
• Ladda ner dina fakturor från klarna.se
• Möjlighet till delbetalning**

Om du beställer en pappersfaktura tillkommer en aviavgift om 10:- per faktura. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60:- samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

3.4 Delbetalning via Klarna

Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:

• Du får hem varan innan du betalar
• Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura
• Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr i månaden tillkommer på fakturan.

3.5 Postförskott

Med Postförskott (Efterkrav) betalar du först när du hämtar ut ditt paket hos ditt ombud. En Efterkravsavgift tillkommer då på 50:-

OBS! Om du tidigare har nekat att ta emot ett paket mot postförskott kan du inte i fortsättningen välja postförskott som betalningsalternativ hos NAE Group Sweden AB.

4. Beställning

Efter att du har beställt varor hos NAE Group Sweden AB (Mshop.se) kommer du motta en orderbekräftelse per mail. Bekräftelsen är ditt bevis på att beställningen har tagits emot och accepterats. Korrekt mailadress måste anges för att du ska kunna ta emot denna.

Orderbekräftelsen innehåller information om vilka varor som beställts, vilket betalsätt som valts samt den totala kostnaden inkl. fraktkostnad.


5.1 leverans

Vi använder en enhetsfrakt som alltid är 49kr. Ordrar lagda innan klockan 14:00 expideras i regel samma dag. Leveranstiden är vanligtvis inom 2-5 arbetsdagar. Varorna skickas alltid med DHL och är både försäkrat samt spårbart.

Ansvaret för varor köpte hos NAE Group Sweden AB (Mshop.se) övergår till dig som konsument vid leveranstillfället - med reservation för fel, slutsålda och utgångna varor.

Du kan välja att få en SMS-avisering av ditt paket, istället för traditionell brevavisering, när ditt paket finns hos ditt ombud. Detta väljer du vid betalningstillfället. I SMS:et uppges avsändaren, namn och adress på ditt ombud, samt ett fyrsiffrigt nummer du behöver för att hämta ut ditt paket.

5.2
Ej uthämtade paket

Vid utebliven uthämtning av paket debiteras kunden 250 SEK för returhantering.

6.
Reklamations-
rätt

Alla produkter sålda i vår nätbutik säljs i överensstämmelse med svensk lag. Har du mottagit en defekt vara och funktionskontrollerat denna, ber vi dig kontakta oss på kundtjanst@mshop.se. Du kan svara på orderbekräftelsen du mottog av oss. Se till att mailet innehåller ditt namn, adress och ordernummer för snabbast hantering av ärendet. Ange sedan vilken vara det gäller och beskriv defekten - det går självklart bra att bifoga bilder om du känner att det behövs. Vi hör sedan av oss till dig med vidare besked så snart vi har hanterat ditt ärende. Skicka inte tillbaka en reklamation innan du har fått svar från oss.

7. Ångerrätt

Vid köp har du enligt distansavtalslagen rätt att returnera felfria varor. Meddelande om detta skall vara oss tillhanda så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter leverans.

Hos oss gäller följande:
• Förpackningen på produkten får inte vara bruten eller skadad
• Varan får vara funktionskontrollerad, ej använd.
• Om förpackning har brutits eller lappar tagits bort gäller ej returrätten på underkläder
• Du som köpare står för portot
Skriv returorsak på följesedeln och lägg med den i försändelsen.
Har du inte kvar din följesedel kan du bifoga ett skriftligt meddelande med följande information:
• För- och efternamn
• Adress
• Order- och artikelnummer för varorna det gäller
• Vilken bank, vilket konto- samt clearingnummer återbetalning ska ske till

Vi ersätter inte returer som kommit bort på vägen, därför rekommenderar vi dig att välja ett fraktalternativ med spårning.

Skicka in din retur till följande adress:
Postpac AB
REF: NAE Group Sweden AB
Maskingatan 6
27430 Skurup


8. Sekretess

Hos oss tar vi våra kunders personliga integritet på största allvar och kommer aldrig sälja känsliga personuppgifter till en tredjepart. Vi lagrar endast information gällande din IP-adress och webbläsare.

För att ingå i ett avtal med oss behöver du uppge namn, adress och mailadress. Dessa uppgifter används endast för att kunna leverera din beställning. Om du betalar med kreditkort hos NAE Group Sweden AB (Mshop.se) skyddas din data med en säkerhetsmetod känd som SSL. Det betyder att dina uppgifter krypteras och skyddas mot intrång. NAE Group Sweden AB (Mshop.se) förvarar inte kreditkortsuppgifter, utan förmedlar endast dessa till DIBS, som har hand om betalningen. All överföring av känsliga uppgifter från dig till oss via webben går över en säker anslutning, för att ingen skall kunna komma över dina uppgifter. Genom att beställa i vår butik samtycker du till att dina uppgifter lagras och hanteras av företaget.

Personuppgiftslagen (PUL) tillåter dig som registrerat dig hos oss att ta del av den information som du gett oss. För att lämna ut uppgifter krävs enligt denna lag att du sänder in en undertecknad begäran till:

NAE Group Sweden AB
Box 4107, 131 04 Nacka.


9. Cookies

Vi använder oss av så kallade cookies (kakor) i vår webshop. Cookies är informationsfiler som automatiskt sparas i webbläsaren på datorns hårddisk. Dessa används för att identifiera om det är första gången någon besöker hemsidan eller om det skett förut. En cookie kan inte t.ex. avslöja användarens e-postadress eller liknande.

10.1 Force Majeure

Ägaren till denna webshop är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständigheter skall anses bl.a. myndighetsåtgärd eller underlåtenhet, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetens beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., samt onormal nedgång i marknaden.

10.2 Tvister

Om du anser att du inte har blivit korrekt behandlad ber vi dig att skriftligen redogöra detta till oss. Ange namn, adress, telefonnummer och eventuellt ordernummer. Om vi inte kan lösa tvisten tillsammans ber vi dig att kontakta en konsumentvägledare i din kommun för vidare upplysningar. Vi följer alltid Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Mer om oss

Produkten har lagts till i din varukorg
Fortsätt handla
Andra har också köpt