• Kundtjänst 08 527 770 70
  • 100% diskret leverans
  • Säker och anonym betalning
  • Fri frakt över 999 kr
Utmärkt
Jul utan stress
Sök
Jul utan stress
Varukorgen uppdaterad!
Mshop - Vanliga frågor och svar

Vanliga frågor & svar

Hur ångrar/returnerar jag mitt paket?

Vid retur får förpackningen inte vara bruten eller skadad. Produkten får absolut inte vara provad eller använd. Ångerrätten gäller för funktionskontrollerad men inte använd vara. Skriv returorsak på följesedeln och lägg med den i samma försändelse som varan/varorna du returnerar. För återbetalning skriver du vilken bank, ditt konto- och clearingsnummer det gäller. Du står själv för returportot. Returrätt gäller inte för film och underkläder. Skicka din retur till följande adress: Aditro Logistics,REF: NAE Group Sweden AB, Prognosgatan 1,50464 Borås. 

OBS: Schenkerombuden kan inte leverera din retur till oss. Skicka endast med Postnord. Om paketet väger mer än 2 kg måste du skicka det som företagspaket. Om du inte har kvar följesedeln, bifoga skriftligt meddelande med följande information: för- och efternamn, adress, ordernummer och artikelnummer på produkter som du vill returnera.

Jag beställde en vara som var trasig när jag fick den, vad gör jag?

Kontakta oss via kundtjanst@mshop.se och uppge vilken artikel det gäller, för att vi ska hitta din beställning behöver vi ditt namn, adress och ordernummer. Du kan svara på orderbekräftelsen du fått via mejl och beskriva felet på varan där. Vi åtgärdar din reklamation så fort vi fått ditt mejl. Du kan även ta en bild på skadan och skicka med det i samma mejl.

Jag vill inte längre ha era nyhetsbrev, hur avregistrerar jag?

Klicka på den länk som finns längst ned i nyhetsbrevet så blir du automatiskt avregistrerad.

Jag kan inte logga in på Mshop.se vad gör jag för fel?

Om du har glömt ditt lösenord så kan du begära ett nytt vid inloggningen, det skickas automatiskt till epostadressen du uppger. Om du får svaret att din epostadress inte finns registrerad så kan orsaken vara att du råkat skriva fel epostadress när du registrerade dig, t.ex. att du glömt en punkt. I så fall får du skapa ett helt nytt konto. Kontrollera noga att allt stämmer!

Jag ångrar min beställning, ni har inte skickat den ännu, vad gör jag?

För att vi ska kunna ha snabba leveranser skickas allt till plock direkt. Det kan hända att vi har möjlighet att avbryta din order, men oftast har den redan börjat behandlas. Du har naturligtvis returrätt. Läs mer om hur du ångrar/returnerar ditt köp under ”Hur ångrar/returnerar jag mitt paket?”

Jag vill att mitt paket ska skickas till en annan adress, hur gör jag?

Innan du avslutar ditt köp kan du själv välja vilket ombud du vill att paketet ska skickas till, du kan alltså välja vilket Schenker-ombud som helst i hela Sverige. Tänk på att personen paketet är adresserat till även är den som måste lösa ut paketet. Alla ombud begär legitimation när man hämtar sitt paket.

Om jag beställer på en torsdag, får jag paketet till helgen då?

Om du beställer din vara före kl. 14:00 så skickar vi paketet samma dag, och om inget oväntat händer så borde du få ditt paket på fredagen. Leveranstid är normalt 1-2 arbetsdagar beroende på vart i Sverige du bor.

Vart hämtar jag mitt paket?

Vi använder oss av Schenker, de har avtal med olika ombud. Du får avisering när ditt paket finns hos ditt ombud. Du kan själv välja till vilket ombud du vill ha ditt paket levererat. Du kan välja ett ombud som ligger nära ditt hem, ditt jobb, sommarstugan eller vart som helst i Sverige, där det passar dig bäst att hämta ditt paket.

Syns det vad som är i paketet?

Våra paket är bruna och diskreta och vi använder oss av en diskret avsändare. Om du dessutom väljer sms-avi istället för brevavisering, så är det bara du som vet att paketet finns hos ditt ombud.

Orderstatus är "levererad" men jag har inte fått någon avi?

Det betyder att vi har färdigbehandlat din order, och levererat ditt paket till Schenker. Efter det tar det ca 1-2 arbetsdagar tills paketet kommer fram till ditt ombud. Du kan själv följa hur långt ditt paket har kommit via länken med paketinformationen som du har fått skickat till dig via e-post.

Varför svarar inte kundtjänst? (08 527 770 70)

Det beror på att vi har högtryck och tyvärr inte kan nås via telefon just då. Du hittar svar på de flesta frågor här på hemsidan. Behöver du ändå komma i kontakt med oss så prova att ringa lite senare, eller skicka ett maill till kundtjanst@mshop.se, alternativt chatta med oss på hemsidan.

Jag får påminnelse om att hämta ett paket jag redan har löst ut?

Det kan bero på att ditt ombud har glömt registrera att du har löst ut ditt paket, då uppdateras inte den informationen hos Schenker som då skickar ut påminnelse avier om ditt paket. Om du får en påminnelse-avi så kan du mejla oss på kundtjanst@mshop.se. Skriv vad saken gäller så kontaktar vi Schenker.

Varför fick jag ingen orderbekräftelse?

Orderbekräftelsen skickas ut automatiskt till mejladressen du uppger när du slutför ditt köp. Om du inte har fått någon orderbekräftelse till din epostadress så kan det bero på att du råkat skriva fel epostadress, eller glömt något tecken i din epostadress. Kontakta oss i så fall, även om du har uppgett fel epostadress så har ordern kommit fram. Du kan antingen ringa oss på 08 527 770 70 eller mejla oss på kundtjanst@mshop.se. Vi behöver namn och adress för att söka rätt på din order.

Hur lång är leveranstiden?

Vår leveranstid är normalt 1-2 arbetsdagar efter att vi mottagit din beställning. Om din leverans dröjer längre än så, kontakta oss på 08 527 770 70 eller via e-post kundtjanst@mshop.se. Vi skickar endast paket inom Sverige.

Vad händer om jag inte hämtar ut min försändelse?

Om du beställer varor och sedan inte hämtar ut ditt paket inom föreskriven tid, och det går tillbaka i retur till oss, så kan vi komma att debitera dig för returhantering med en avgift om 250 kr. Det är inte tillåtet att beställa varor på skoj till någon annan, det räknas som bedrägeri/identitetsstöld/trakasserier och alla sådana fall polisanmäls.

Hur gör jag om en vara i min beställning saknas?

Om något saknas i ditt paket eller om du har fått fel vara, kontakta oss så snart du upptäcker felet. Ring kundservice på telefon 08 527 770 70. Om du har kvar din orderbekräftelse så svara gärna på den utan att radera något och beskriv vad som har blivit fel.

Varför ser eran hemsida konstig ut?

Det kan bero på att du har en gammal version av din webbläsare (t.ex. Internet Explorer).

Varför kan jag inte slutföra mitt köp?

Om du är inloggad kan du prova att logga ut, och sedan genomföra ditt köp. Skulle det ändå uppstå problem, tveka inte att kontakta oss på 08 527 770 70, kundtjanst@mshop.se eller via chatten på hemsidan.