Hur gör jag en reklamation, och vad gäller för garantier?
Har du mottagit en defekt eller skadad produkt så kommer vi givetvis att hjälpa dig att åtgärda detta!
Reklamation
Du har alltid rätt att reklamera en vara i upp till tre år om den är felaktig, oavsett garanti. Om felet upptäcks när du mottagit produkten bör du kontakta oss så snart som möjligt, så att vi kan hantera reklamationen på bästa sätt.
Garanti
Ofta erbjuds en kvalitetsgaranti från tillverkaren eller oss som återförsäljare, med längd som kan variera beroende på produkt. Den lagstadgade reklamationsrätten gäller alltid, men om garantin är längre används den som utgångspunkt i stället. Vi kan alltid hjälpa dig att kolla vad som gäller för just din produkt.
Nöjdhetsgaranti
Nöjdhetsgarantier gäller endast för de produkter där detta nämns på produktsidan, t ex Fleshlights 90 dagars nöjdhetsgaranti, och gäller endast en produkt per kund. Produkten ska returneras till oss om inget annat nämns, och du som kund står för frakten.
Reklamation av butiksköp
Om du önskar att reklamera något som du har köpt i en fysisk butik så behöver du kontakta butiken i fråga direkt. Telefonnummer och öppettider finner du här, och du kan även skicka ett email till mshop-stores@mshop.se.
Hur du påbörjar ett reklamationsärende:
Har du funktionskontrollerat varan och den inte fungerar, eller om du har upptäckt en skada, ber vi dig kontakta oss på kundtjanst@mshop.se (du kan svara på orderbekräftelsen du mottog av oss).
- Se till att mailet innehåller ditt namn, adress och ordernummer för snabbast hantering av ärendet.
- Ange vilken produkt det gäller och beskriv felet eller defekten så tydligt som möjligt. Ge oss också information om hur felet uppstod eller när du upptäckte det, hur produkten har förvarats samt om du har använt produkten tillsammans med något komplement, t.ex. rengöringsmedel, glidmedel eller liknande.
- Bifoga bild eller video som visar problemet på ett tydligt sätt.
I de fall som reklamationen gäller produktens funktioner (start/stopp, hastighet o.l.) så behöver vi en video där du först visar när produkten är på uppladdning. Har produkten en indikationslampa så behöver vi se hur denna lyser/inte lyser när produkten blir fullt uppladdad. Koppla därefter ur sladden och visa problemet så tydligt som möjligt.
Drivs produkten med utbytbara batterier så vill vi se hur du sätter i batterierna på korrekt sätt innan du uppvisar själva felet. - Gäller reklamationen en produktskada, saknad del eller liknande avvik så vill vi att du inkommer med bild där problemet framgår tydligt.
När du har inkommit med korrekt information och reklamationsunderlag kommer vi att återkoppla till dig så snart som möjligt, vanligtvis inom 24 timmar – oftast går det dock mycket snabbare än så. Om din reklamation godkänns kommer du att ersättas med en likadan, ny och felfri vara utan onödigt dröjsmål.
- OBS! Skicka aldrig tillbaka en reklamation innan du har fått svar från oss. En felaktigt returnerad produkt kan komma att kasseras utan återbetalning. Om du kasserar/kastar varor innan du fått besked om detta i ett reklamationsärende erhålls ingen kreditering.